Berichtje voor school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Clairemooijekind - WaarBenJij.nu Berichtje voor school - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Clairemooijekind - WaarBenJij.nu

Berichtje voor school

Door: Claire

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve kinderen, lieve juf Jet en juf Gea,

Nadat we elf uur hadden gevlogen zijn we donderdagavond laat in Zuid-Afrika aangekomen.
Het is hier heerlijk warm en zonnig.
Toen we aankwamen bij ons huisje in Houtbaai werden we opgewacht door twee honden. Ik ben gek op honden! Twee lieve knuffel honden; Rosco en Tiffany. Ook woonden daar een tweeling, twee meisjes. Met hun heb ik in de speeltuin gespeeld.
In de zee heb ik met Pinquins gezwommen! Het zand op het strand is heel wit en fijn, ik noem het poederstrand.
Gisteren hebben een leeuwenpark bezocht waar 35 leeuwen wonen die uit het circus of de dierentuin komen. De leeuwen kwamen heel dichtbij. Ik vond dat geweldig want leeuwen zijn mijn lievelingsdieren!
We hebben in het park geslapen in een safaritent met stapelbedden. De leeuwen lagen vlakbij de tent. Leeuwen slapen overdag en in de nacht zijn ze wakker. De hele nacht hebben de leeuwen gebruld. Ik heb dat niet gehoord en heerlijk geslapen. Mijn pappa en mamma hebben niet kunnen slapen van het gebrul.
Om 06.00 uur zijn we gaan wandelen in het park.
Met een leeuwin hebben we samen gewandeld, ze volgde ons en ze heet Bai. Een mannetjes leeuw met manen brulde en gromde hard toen we foto's maakte. Mijn mamma vond dat een beetje eng maar ik niet hoor. Er zat een hek tussen dus er kon echt niks gebeuren.

Nu zijn we aangekomen in ons huisje in Paarl. Het is een boerderij met rieten dak. Hier is ook een heerlijk zwembad en ze hebben ze ook honden. Margo is de liefste.
Vandaag gaan we om 09.00 uur naar het project waar we de mensen gaan helpen.

Ze praten hier Engels of Afrikaans. Afrikaans lijkt een beetje op Nederlands.
Een paar woordjes;

Hysbak = lift
Robot = stoplicht
Learskool = lagere school
Grondboontjerboter = pindakaas

Ik ben benieuwd waar jullie allemaal mee bezig zijn in de klas.

Lieve groetjes ook van pappa en mamma.
Claire.